

Det er den 16. oktober 1901. Skibet Antarctic sejler ud fra Gøteborg. På dækket står lederen af Den Svenske Sydpolarekspedition geologen Otto Nordenskjöld. De er på vej til Antarktis - på vej ud i det store ukendte, til områder, hvor ingen nogensinde har været før. Efter en lang sejlads og et…