
Tenzing Norgay nåede sammen med Edmund Hillary, som de første toppen af Everest i 1953. Han blev faktisk, og heldigvis, en berømthed i modsætning til alle de andre sherpaer, der siden start 1900-tallet har guidet, båret, slidt og slæbt og lagt ruter for udenlandske bjergbestigere. Lokale og dygtige…







