

HVORFOR er mom guilt – eller morskyld/morskam – bare et vilkår, når kvinder bliver mødre? Hvad handler den – nærmest konstante – snærende fornemmelse af dårlig samvittighed, skyld og skam dog om? Kunne man hele tiden gøre det en smule bedre? Og hvorfor gør man så ikke det? Hvornår starter det her?…