
I Holbæk er der planer om et gigantisk datacenter - et såkaldt hyperscale-anlæg på 350 megawatt. Det er seks gange så meget strøm, som hele Holbæk Kommune forventes at bruge i 2030. Men hvem får egentlig gevinsten, når datacentrene rykker ind i baghaven - og hvem betaler prisen? Det taler vi med…





