

Teleskoper er vores forstørrelsesglas ud mod universet, og og giver os jo mulighed for både at se lang væk og langt tilbage i tiden. De første teleskoper dukkede op for omkring 400 år siden, men vi er kommet langt siden da. Det første forskningsobservatorium her i Danmark var Rundetaarn, som stod…