

Hvorfor er nogle samfund rige, mens andre er fattige? Hvorfor er nogle landes historie tumultarisk og voldsom, mens andre er fredelige? Hvorfor er nogle lande autoritære og illiberale, mens andre er demokratiske og rettighedsbegejstrede? Eller formuleret på anden, mere præcis måde: hvorfor udligner…