
Kræftrisiko i drikkevandet kan blive et problem for flere hundrede vandværker
Published 3/4/2026
Drikker du vand med meget nitrat, kan du få kræft. Alene i Aalborg, som ligger i ”nitratbæltet”, bliver 74 mennesker hvert år ramt af tarmkræft, der kan kobles til for meget nitrat i drikkevandet.Nu vil landets tredjestørste kommune have staten…