
Vad är det för raggigt gäng som står och spretar med fingrarna borta i grönsakslandet? Jamen det är ju BONDBÖNAN, bönan som inte är en böna utan en ärtväxt. Konstigt kan man tycka men så mycket konstigare blir det å andra sidan sällan med bondbönor; bara att peta ner de stora fröna i jorden och sen…