
Oljefondet om delvis Israel-exit, handelskrig og kronekursen
Fra Børsmorgen & Økonominyhetene
Publisert 12.8.2025
I ti år har Oljefondet brukt eksterne forvaltere i Israel, men det dropper man nå. I tillegg skal fondet holde seg innenfor referanseindeksen og ikke investere i andre aksjer. Vi spør nestlederen i fondet, Trond Grande om hvorfor man historisk har valgt denne linjen. Vi diskuterer også veien videre…





