
Vi tror at historien er lineær, selv om Shakespeare sa "historien er en fortelling fortalt av en idiot" og Nietzsche snakket om historiens gjenkomst: Inderne tror på sykluser og det er mer utbredt enn å tro på historiens fremskritt. Det er en optimistisk venstresideoppfatning som i dag…


