
I nesten to hundre år – fra 1620 til 1814 – var Danmark-Norge en kolonimakt, med kolonier tre verdensdeler: Karibia, India og et slavefort på Gullkysten i Vest-Afrika. I tillegg hadde de Grønland, Island og Færøyene. Men hvorfor begynte Danmark-Norge med den transatlantiske slavehandelen? Og…







