
Når vi hører "Vietnamkrigen" så går fort tankene til USA, og de mange filmene laget fra den som Apocalypse nå, Hjortejegeren, Full metal Jacket og Platoon. Men da USA kom inn i krigen i 1955 hadde den allerede vart i ti år.. For Frankrike var koloniherrene her da, og de skulle så absolutt ikke…







