
I 1978 ble et 2500 år gammelt monarki veltet av Iranske demonstranter. Den iranske Sjahen representerte for mange vestlige kolonimakter og en som undertrykket demokratiet og det iranske folk. Men hva førte til den situasjonen? Og stemmer det faktisk at USA tidligere hadde veltet den demokratisk…







