
På begynnelsen av 1800-tallet mente man at sykdom kom på grunn av en ubalanse i kroppen eller i naturen. Det hadde man ment i århundrer. For i kroppen var det ulike humorer, altså kroppsvæsker, som måtte holdes i sjakk, og hvis man hadde for mye sangevinsk humor for eksempel, så måtte man tappes…







