

Etter den franske revolusjonen i 1789 ble det vedtatt en erklæring om menneskerettigheter som slo fast at alle mennesker er født frie og like. Hvorfor fortsatte Frankrike da med å kolonisere flere og flere land? Gjaldt disse menneskerettighetene også i disse nyervervede områdene? Og hva var…