

Denne episoden ble først publisert 12.3.2020. Marie Spångberg ble Norges første kvinnelige lege i 1893, og med det banet hun og en håndfull andre vei for kvinner i medisin. Nå er 70 % av norske medisinstudenter kvinner. Vi snakker med lege og forfatter Cecilie Arentz-Hansen om stien de første…