
Sverige ska få en ny spionmyndighet. Myndigheten, som väntas ha ett par hundra anställda, ska få namnet ”Sveriges utrikes underrättelsetjänst”, förkortat ”UND”. Utrikesministern, moderaten Maria Malmer Stenergard, liknar den vid brittiska MI6, en verklig myndighet där den fiktiva agenten James Bond…





