

På morgonen den 30 oktober förklarades Göteborg som en stad i sorg. Fyra unga killar hade försökt ta sig in på ett diskotek utan att betala, men stoppades.Då bestämde de sig för att hämnas..Diskoteksbranden i Göteborg, även kallad Backabranden, var en brand som inträffade natten mellan torsdagen…