

Under hela mänsklighetens historia har vi bara blivit fler och fler men inte längre. Lyssna på alla avsnitt i Sveriges Radios app. Sedan 1800-talet har jordens befolkning ökat explosionsartat, det har gjort att många pratat om att jorden är överbefolkad. Men senaste decennierna pekar trenden mot…