
Ingen privatekonomi på gymnasiet och 14 lektioner per år i årskurs 7-9 | Med Elina Larsson | #210
Från RikaTillsammans | Om privatekonomi & rikedom i livet
Publicerad 2021-07-21

Från RikaTillsammans | Om privatekonomi & rikedom i livet
Publicerad 2021-07-21
En vanlig kommentar vi möter om privatekonomi är ”det här borde man lära sig mer om i skolan”. Problemet är att politiker har gett skolan och lärarna små möjligheter. På gymnasiet har man ingen undervisning enligt läroplanen överhuvudtaget om inte en passionerad lärare engagerar sig.Jag skulle…