

"Det blir aldrig bra. Dels för att det ju nästan alltid är amatörskådespelare, och det finns inget ont i det liksom. Men rollen och kostymen är för stor för dem att fylla. Sen är det ju också en fråga om budget. Asså man skapar inte illusionen av svenskt 1100-tal bara för man filmar bakom någon…