
70 år inom astronomin – Bengt Gustafsson om de största förändringarna
Från Vetenskapsradion
Publicerad 2025-07-02
Bengt Gustafsson är professor i astrofysik i Uppsala och har spanat på rymden sedan han byggde sitt första teleskop vid 11 års ålder. Lyssna på alla avsnitt i Sveriges Radios app. Programmet är en repris från mars 2025. Som ung funderade Bengt Gustafsson på att bli musiker eller arkitekt, men…
