
Börsraketerna som tjänar på fetmarevolutionen — risk för ”explosion” av kostnader
Från Ekonomiekot Extra
Publicerad 2024-02-09

Från Ekonomiekot Extra
Publicerad 2024-02-09
Diabetesmedicinen Ozempic har blivit en säljsuccé, och läkemedelsbolagen Novo Nordisk och Eli Lilly täljer guld på den marknad som öppnat sig för de nya fetmamedicinerna. Frågan är vem som ska betala samhället eller patienterna? Lyssna på alla avsnitt i Sveriges Radios app. Programledare:Hanna…