
Dagens inflationssiffra - mätt i KPIF som tar bort hushållens räntekostnader - steg med 2,3 procent. Kan det ses som en bekräftelse på att vi närmar oss Riksbankens inflationsmål på 2 procent? Samtidigt sjunker den amerikanska inflationen som väntat. Är det bra nyheter för den svenska basindustrin?…
